Pandion Project &Interim Management
Juni 2015 - heden
juli 2011 - juni 2015
In deze periode verantwoordelijk voor meerdere projecten rondom de Ov-chipkaart. Belangrijkste project was de introductie van de eenmalige chipkaart. Deze kaart is bedoeld voor klanten zonder een OV-chipkaart. De kaart is te verkrijgen bij de NS-automaat en bij de NS-balie.
Omschrijving/verantwoordelijkheden:
- Directe aansturing van deelprojectleiders (+/- 7 FTE), totaal +/- 100 projectleden
- Afstemming met interne en externe stakeholders o.a. Stuurgroep, Ministerie van I&M, Landelijk Overleg Consumentenbelangen Openbaar Vervoer, overige vervoerders, TransLinkSystems (TLS)
- Aandachtgebieden: software ontwikkeling, hardware ontwikkeling, integratie hardware& software, security van de kaart, gebruiksvriendelijkheid, verandering voor medewerker en klant.
Belangrijkste reslutaten: introductie van de eenmalige chipkaart, realisatie van software en hardware voor +/- 700 automaten & 150 balies, instrueren van +/- 1000 medewerkers.
juni 2010- januari 2011
feb. 2009- juni 2010
Projectmanager Studentenkaart bij Mobility Commerce (MCOM)
Verantwoordelijk voor een “fixed date" en "fixed price” project van Europese aanbesteding tot en met project initiatie, realisatie, datamigratie,test, implementatie en overdracht naar beheer van een systeem om 650.000 studenten digitaal reisrecht op de OV chipkaart te vertrekken. Afstemmen met diverse partijen binnen en buiten het OV domein o.a. Informatie Beheer Groep (IBG), TransLinkSystems (TLS), Regisseur StudentenReisrecht(RSR) en NS.
jan 2009- mei 2009
Verantwoordelijk om bij een grootschalig verbeter- en bezuinigingsprogramma professionalisering van projectmanagement door te voeren. Ontwikkelen templates, beoordelen projectplannen, coachen projectmanagers.
j2007- 2016
In 2007 ben ik betrokken geraakt bij het opzetten van een internet innovatie&verbeter platform genaamd Kaizengine. Dit platform was gericht op het verzamelen, structureren van ideeën binnen organisaties met als doel kostenreductie, margeverbetering, kwaliteitverbetering, omzetverhoging, innovatie of klant-tevredenheid.
Het platform werd ingezet bij diverse organisaties en heeft voor miljoenen aan besparingen gezorgd. Voornaamste taken van Martijn waren; het aansturen van de software development leverancier en de implementatie van nieuwe releases.
nov. 2006- aug. 2008
Landelijk werd de OV Chipkaart (OVCP) ingevoerd. Voor de klanten, medewerkers, processen en ICT systemen van NS Klantenservice betekent dit enorme veranderingen.
Verantwoordelijkheden: verbinden van de afdelingen marketing, klantenservice en IT, aansturen van diverse deelprojecten t.b.v. OV chipkaartprogramma, aansturen externe partijen.
juni 2006 - nov. 2006
Binnen NS Klantenservice waren enorme problemen ontstaan rondom de Voordeeluren kaart (VDU). De problemen leidden tot zeer veel klachten en imagoschade voor NS. Oorzaak hiervoor was o.a. een slecht functionerend systeem dat niet goed beheerd kon worden.
Verantwoordelijkheden: aansturen van projectteam (10-15 mensen), aansturing specificatie, ontwerp, realisatie, test van contractmodule voor 1,4 miljoen contracten.
Belangrijkste resultaten: succesvolle realisatie, conversie en implementatie van nieuwe contractmodule en beheerste vervanging van oude applicatie, sterke daling van aantal klachten en incidenten.
Copyright © All Rights Reserved