Werkervaring
Projectmanager bij NS Reizigers Pandion juni 2011 – heden
Omschrijving/ verantwoordelijkheden: Structuren van het programmaplan, opstellen/bewaken integrale planning, Interne & externe afstemming met stakeholders. Doelstelling van het programma is het optimaliseren en integreren van OV-chipkaart processen bij NS en TLS.
Portfoliomanager/projectmanager bij Mobility Commerce (MCOM) Pandion juni 2010 – januari 2011
Omschrijving/ verantwoordelijkheden: Managen van project portfolio, Opstellen/bewaken integrale planning, Interne & externe afstemming over portfolio, professionalisering van projectmanagement binnen MCOM, Releasemanager, aansturing softwareontwikkelafdeling,aansturen leveranciers, coachen projectmanagers.
Projectmanager Studentenkaart bij Mobility Commerce (MCOM) Pandion feb 2009 – juni 2010
Omschrijving/ verantwoordelijkheden: Managen van “fixed date/fixed price” project verkregen middels Europese aanbesteding, project initiatie, realisatie, datamigratie,test, implementatie en overdracht naar beheer van nieuw te bouwen systeem voor 650.000 studenten. Afstemmen met diverse partijen binnen en buiten het OV domein o.a. Informatie Beheer Groep (IBG), TransLinkSystems (TLS), Regisseur StudentenReisrecht(RSR).
Belangrijkste resultaten: tijdig en binnen budget gerealiseerd software systeem ten behoeve van de studenten OV chipkaart. Inclusief testen, conversies, overdracht naar beheer.
Projectmanager bij Impact Retail Pandion jan 2009 – mei 2009
Omschrijving/ verantwoordelijkheden: Bij een grootschalig verbeter- en bezuinigingsprogramma was er sterke behoefte aan professionalisering van projectmanagement. Ontwikkelen templates, beoordelen projectplannen, coachen projectmanagers.
Projectmanager/Partner www.KaiZengine.com Pandion 2007 – heden
Omschrijving/ verantwoordelijkheden: in 2007 is Martijn betrokken geraakt (15 % eigenaar) bij het opzetten van een internet innovatie/verbeter platvorm Kaizengine genaamd. Dit platvorm is gericht op het verzamelen, structureren van ideeën binnen organisaties met als doel kostenreductie, margeverbetering, kwaliteitverbetering, omzetverhoging, innovatie of klant-tevredenheid.
Het platvorm wordt ingezet bij diverse organisaties en heeft voor miljoenen aan besparingen gezorgd. Voornaamste taken van Martijn zijn; aansturen software development partij, implementatie nieuwe releases.
Projectmanagervoor NS Klantenservice Pandion nov 2006 – aug 2008
Landelijk wordt in het Openbaar vervoer de OV Chipkaart (OVCP) ingevoerd. Voor de klanten, medewerkers, processen en ICT systemen van NS Klantenservice betekent dit enorme veranderingen.
Omschrijving/ verantwoordelijkheden: verbinden van de afdelingen marketing, klantenservice en IT, aansturen van diverse deelprojecten t.b.v. OV chipkaartprogramma, aansturen externe partijen.
Belangrijkste resultaten: levering van +/ - 1,5 miljoen chipkaarten aan klanten, inzameling van 1,3 miljoen pasfoto’s, beheersbare en gecontroleerde processen met voorspelbare doorlooptijden.
Projectmanager voor NS Commercie Services Capgemini juni 2006 - nov 2006
Binnen NS Klantenservice waren enorme problemen ontstaan rondom de Voordeeluren kaart (VDU). De
problemen leidden tot zeer veel klachten en imagoschade voor NS. Oorzaak hiervoor was o.a. een slecht functionerend systeem dat niet goed beheerd kon worden.
Omschrijving/ verantwoordelijkheden: aansturen van projectteam (10-15 mensen), aansturing specificatie, ontwerp, realisatie, test van contractmodule voor 1,4 miljoen contracten.
Belangrijkste resultaten: succesvolle realisatie, conversie en implementatie van nieuwe contractmodule en beheerste vervanging van oude applicatie, sterke daling van aantal klachten en incidenten.
Interim-manager voor NS Commercie Services Capgemini dec 2005 –juni 2006
Rol: Teammanager binnen Competence Centre CRM van NS Commercie Services
Omschrijving/ verantwoordelijkheden: managementteamlid van de afdeling, aansturen team van 15-20 functioneel beheerders en systeemontwikkelaars, beheer van +/ - 10 ICT systemen voor NS commercie. Deze systemen ondersteunen o.a. de klantcontacten, kaartproductie en contracten voor +/ - 2 miljoen klanten, afstemmen met klanten binnen de NS organisatie, verbeteren en professionaliseren van de dienstverlening
Uitrol coördinator voor NS Internationaal Capgemini aug 2003 – jan 2005
Bij NS Internationaal is een nieuw verkoop- en reserveringssysteem voor internationale treinreizen geïmplementeerd. De implementatie hiervan vond plaats in een politiek gevoelige omgeving waarbij reorganisaties en de ondernemersraad grote invloed hadden.
Omschrijving/ verantwoordelijkheden:
Coördinatie van opleidingen, aansturing van leveranciers, creëren van draagvlak bij medewerkers, coördinatie van het inrichten van het Klantcontactcentrum, overdracht naar functioneel beheer en servicemanagement
Belangrijkste resultaten: 300 getrainde medewerkers, 150 ingerichte verkoopbalies op 10 locaties, zelfstandig functionerende beheer organisatie.
Projectmanager voor ministerie VWS Capgemini april 2003 – juli 2003
Ter voorbereiding van de invoer van Diagnose Behandeling Combinaties(DBC) in de gezondheidzorg moest er een Tijdbestedingonderzoek onder specialisten plaatsvinden. Hierbij werd de tijdsbesteding van groepen specialisten gemeten.
Omschrijving/ verantwoordelijkheden: afstemmen met betrokken ziekenhuizen en specialisten, aansturing 15 onderzoekers, rapportage aan programmabureau
Implementatie coördinator voor Loyens & Loeff Capgemini dec 2001 – juni 2003
Bij advocatenkantoor Loyens&Loeff is een nieuw personeelsinformatiesysteem ingevoerd.
Omschrijving/ verantwoordelijkheden: aansturen/ begeleiden van klant acceptatietest, coördinatie van training en opleidingen, aansturen van pakketleverancier (Allshare), releasemanagement, inrichten van functioneel beheer, optimalisatie bedrijfsprocessen.
Belangrijkste resultaten: geaccepteerde omgeving, werkende processen en zelfstandig werkend functioneel beheer.
Teamleider voor Randstad Capgemini augustus 2001–november2001
De Randstad Groep zocht voor de Amerikaanse uitzendmarkt een internet applicatie welke vraag en aanbod van uitzendkrachten kon managen. De applicatie moest binnen 4 maanden moest worden gerealiseerd.
Omschrijving/ verantwoordelijkheden: opstellen systeemontwerp en ontwikkel- en opleverprocedures, aansturen/ coachen ontwerp en ontwikkelteam (12 personen), overdracht van project naar beheer.
Belangrijkste resultaten: binnen tijd en budget applicatie gerealiseerd, geaccepteerd en in beheer genomen.
Diversen Capgemini december 1998 – augustus 2001
|
|
|